wtorek, 18 października 2016

Dropzone Commander opisy frakcji.

Kolejny wpis na temat Dropzone Commandera, tym razem krótko opisujący wszystkie frakcje.

United Colonies of Mankind - Sojusz ludzkich kolonii stworzony na potrzeby odbicia Ziemi i Światów-Kolebek z rąk i macek Scourge. Po inwazji Scourge ludzie rozwinęli w swoich miejscach zamieszkania przemysł dla potrzeb militarnych na niespotykaną skalę, więc spora część aspektów życia obywateli Kolonii została podporządkowana wysiłkowi wojennemu, a ważne decyzje zostają podejmowane przez najwyższych rangą dowódców. Cały sprzęt wojskowy podlega standaryzacji od najcięższych transportowców po karabin szeregowca, a wszystko po to by ograniczać koszty produkcji i zwiększać jej szybkość. Szacuje się populację UCM na 20 miliardów ludzi.

W czasie gry UCM polega zazwyczaj na większej ilości modeli i jest najbardziej uniwersalną ze wszystkich frakcji. Czołgi to jedna z zalet UCM, zazywczaj jest ich dużo, posiadają bardzo mocny pancerz, a silne działa na wysięgnikach pozwalają na strzelanie ponad przeszkodami. Rozpiski tej frakcji mogą być bardzo zróżnicowane, oparte na ciężkim sprzęcie takim jak Ferrum, zalewające przeciwnika masą modeli czy szybkie, nastawione na zdobywanie znaczników i ucieczkę. Przez swoją doktrynę wojenną UCM nie posiada wyszukanego sprzętu typu skimmery czy ochronne pola siłowe, ale nadrabia to zdecydowanie liczebnością, niezłą szybkością i innymi zaletami




UCM na stronie Hawk

Scourge - Rasa obcych najeźdźców, pasożytów narzucających swoją wolę żywicielom. Ich wojska to połączenie technologii i bioinżynierii. Przez tysiąclecia podbijali kolejne systemy, których mieszkańców poddawali swojej woli przejmując ich ciała, więc jednostki Scourge mogą być bardzo zróżnicowane i pochodzić z najodleglejszych krańców galaktyki. Scourge doskonale potrafi wykorzystywać zdobyty sprzęt, zasoby i stworzenia, eksploatując je aż do wyczerpania czy śmierci.

Scourge jest najszybszą frakcją w Dropzone Commanderze, posiadającą bardzo silną broń, jednak o niewielkim zasięgu. Ze względu na nienajlepszy pancerz gracze Scourge powinni skupić się na jak najszybszym dotarciu do przeciwnika czy celu gry i unikaniu otwartych przestrzeni ale przez liczebność podobną do UCM nie straszna im będzie strata kilku jednostek po drodze. Podstawowe czołgi i transportery naziemne tej frakcji mają zasadę skimmer, która utrudnia przeciwnikowi trafianie, co zdecydowanie zwiększa ich przeżywalność, a działa plazmowe tych pojazdów przebijają się przez najlepszy pancerz. Wady oraz zalety Scourge wymuszają na graczach raczej szybką i agresywną grę.




Scourge na stronie Hawk

Shaltari - Wiekowa, tajemnicza i zaawansowana technologicznie rasa o niejasnych motywach. Są praktycznie nieśmiertelni, ponieważ potrafią przemieszczać swoją tożsamość do nowych ciał, które są do tego celu specjalnie hodowane. Przez to niemalże jedynym sposobem na zakończenie życia jest śmierć w trakcie walki, co wśród wojowników Shaltari jest najwyższym honorem i poświęceniem. Pojazdy tej rasy są bardzo bogato zdobione, ale każdy ornament pełni jakąś funkcję, zamieniając sprzęt Shaltari w prawdziwe maszyny śmierci. Poszczególne szczepy, zwane plemionami różnią się od siebie zarówno w wyglądzie, ornamentyce jak i zwyczajach. Pomogli ludzkości na początku jej drogi we wszechświecie, ale okazało się że zrobili to dla własnych korzyści. chcąc wykorzystać ludzi jako mięso armatnie w ich prywatnych wojnach między sobą.

W grze Shaltari mogą polegać na swojej mobilności oraz bramom które zastępują tradycyjne transportery. Jednostki Shaltari dzięki tarczom energetycznym są bardzo wytrzymałe, a oprócz tego posiadają jednych z najlepszych żołnierzy piechoty w grze, którzy jednak są mniej liczni niż ich odpowiednicy w innych frakcjach. Dzięki bramom, które działają jak teleporty, Shaltari są bardzo mobilni, nieprzewidywalni i mogą szybko reagować na zmiany na polu bitwy. Oprócz tego nie ma ryzyka, że gdy jedna brama zostanie zniszczona jednostki w jej środku poniosą straty, albo zostaną zniszczone jak to może mieć miejsce w przypadku standardowych transportowców innych frakcji.





Shaltari na stronie Hawk

Post Human Republic - Tajemniczy odłam ludzkości, który wywodzi się z tych, którzy odlecieli na Vegę IV po ostrzeżeniu od Scourge. Przez lata nie kontaktowali się z UCM, w tym czasie doskonaląc swoją technologię, w szczególności bioinżynierię i robotykę, do tego stopnia, że większość z nich to cyborgi. Wojownicy PHR porozumiewają się za pomocą czegoś w rodzaju telepatii i na polu bitwy walczą w całkowitej ciszy. Podejrzewa się, że swoją technologię zawdzięczają białej kuli, która spadła na Ziemię z ostrzeżeniem przed najazdem Scourge. Nie do końca jasne są zamiary i plany PHR.

PHR jest zdecydowanie najmniej liczebną frakcją, o dużych kosztach punktowych i zazwyczaj walczą z przeważającym wrogiem. Małą liczebność rekompensują bardzo dobrym pancerzem, większą ilością DP, dużą siłą ognia oraz wyspecjalizowanymi jednostkami. Ich wadą jest szybkość, standardowe walkery poruszają się zaledwie na 3', więc często konieczne jest wykupowanie transportów i skuteczne ich wykorzystanie. Gdy jednak jednostki tej frakcji zajmą już jakiś punkt na mapie, przeciwnik musi się mocno postarać by go odbić. Zaletą PHR jest też talia kart, którą można rekompensować wiele wad i znacząco wpływać na przebieg bitwy. Granie PHR wymaga bardzo dużo uwagi, a strata każdej jednostki jest bardzo dotkliwa.






PHR na stronie Hawk

Resistance - Najpóźniej dodana frakcja do Dropzone Commandera. Ludzie, którym udało się cudem przeżyć inwazję i zniewolenie przez pasożytniczych Scourge. Jako, że żyją w ukryciu, prowadząc wojnę partyzancką, nie posiadają mocno rozwiniętego przemysłu i używają zmodyfikowanych maszyn starszego typu (co wcale nie znaczy gorszych) oraz mnóstwa improwizowanej broni. Dzielą się na Feral Resistance, mającą sojusz z PHR oraz Allied Resistance, która nawiązała kontakty z UCM. Wiele ze zdobytego przez ocalałych sprzętu pochodzi z czasów pokoju, gdzie można było pozwolić sobie na ekstrawagancję i wyszukane rozwiązania. więc część pojazdów to naprawdę technologicznie zaawansowane maszyny.

To jedna z najliczniejszych frakcji z największą liczbą opcji wyboru wyspecjalizowanej piechoty, która często jest sama w sobie bardzo szybka. mobilna i potrafiąca zadać obrażenia nawet cięższemu sprzętowi innych frakcji. Siły ruchu oporu są mobilne, wykorzystując poduszkowce, motory, przerobione autobusy, a nawet ogromne wiertła, dzięki którym mogą spod ziemi pojawiać się w strategicznych punktach. Ciężki sprzęt Resistance dzięki dużej sile ognia i mocnym pancerzom w większości przypadków nie ustępuje temu od innych frakcji. Jednostki ruchu oporu są również często bardzo uniwersalne na polu bitwy jak na przykład latające transportery typu Lifthawk, które mają opcję wykupienia broni przeciwlotniczej czy piechota na motorach, która dzięki specjalnym modyfikatorom jest w stanie przeżyć sporo nawet na otwartej przestrzeni i do tego zadać całkiem dużo obrażeń.




Te opisy to oczywiście tylko archetypy, bo w każdej frakcji są jednostki przełamujące schematy i pozwalające na zmianę stylu gry. Jako, że gram PHR'em za jakiś czas wrzucę jeszcze posta, w którym postaram się opisać tę frakcję w bardziej dokładny sposób, skupiając się na poszczególnych jednostkach, stylu gry i moich własnych doświadczeniach wyniesionych ze stołu (oczywiście bez pomijania fluffu). Obiecany wpis o mechanice i wrażeniach też już powstaje, ale chcę jeszcze trochę pograć i zebrać obserwacji zamiast przepisywać zasady z podręcznika.

Na koniec link do posta, w którym przybliżam fluff Dropzone Commander'a z głównego podręcznika.

8 komentarzy:

  1. #TeamPHR Swoją drogą bardzo fajne są te artykuły o Dropzone :) Tak trzymaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, na pewno tych artykułów będzie więcej, problem w tym że długo się je pisze i zbiera informacje.

      Usuń
  2. Tak, bardzo dobra robota. Przyjemnie się czyta. Czy ten świat jest dalej rozwijany - w sensie są w planach jakieś nowe frakcje, pojawia się nowy sprzęt itd?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od wydania gry wyszły dwa dodatki, które rozwijają historię świata, wprowadzają nowe jednostki, bohaterów imiennych, scenariusze (na chwilę obecną jest ich kilkadziesiąt) i zasady opcjonalne typy walki nocne, różna pogoda, inna grawitacji czy zabójcza fauna i flora na polu bitwy. Gdzieś czytałem, że frakcji ma być docelowo osiem, ale nie wiem na ile to prawda. Pierwszą dodaną jest Resistance, wprowadzona w pierwszym dodatku Reconquest Phase 1.

      Usuń
    2. To dobra wiadomość w kontekście ew. wchodzenia w system. To co mi się z ich produktów tez podoba te żywiczne budynki właściwie takie klocki trochę) - niestety diabelnie drogie. Dzięki za info.

      Usuń
  3. Znajomy mi ostatnio mówił o tym systemie i niedługo powinienem być po pierwszej grze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coraz bardziej mi się ten system podoba =)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trochę mi przywodzi na myśl Command & Conquer, a w szczególności jego trzecie wcielenie. Będę obserwował rozwój sytuacji :-)

    OdpowiedzUsuń