wtorek, 29 listopada 2016

Unboxing Last Levy: The defence of Berlin

Dzisiaj kolejny unboxing. Tym razem zestaw, który chciałem mieć w swojej kolekcji praktycznie od początku grania w Bolt Action, ale zawsze jakoś odsuwałem jego kupno w czasie aż w końcu trafił w moje ręce.

Pudełko, które dostałem jak widać swoje przeżyło, a do tego nie było owinięte folią, więc to jeden ze starszych zestawów, pakowany już dawno.


Na odwrocie zdjęcie części figurek, z krótkim rysem historycznym i listą jednostek w formie rozpiski. Policzyłem i w zestawie znajduje się ponad 250 punktów, które oczywiście można modyfikować choćby poprzez dokupienie rowerów dla Hitlerjugend czy Volksturmu, panzerfaustów itp. Dwóch gości z Luftfaustem i jeden  Krumlaufem będą raczej dodatkami do oddziałów, które już mam i nie doliczałem ich punktów, więc teoretycznie jest tego więcej.


W środku znajdują się dwa blisterki z dziesięcioma figurkami w każdym. Jak widać żeby nie latały po pudełku, zostały zabezpieczone kawałkiem kartonu.



Na początek dwie piątki Volksturmu. Figurki moim zdaniem posiadają mnóstwo charakteru  i sprawiają wrażenie przyjemnych do malowania. Spodziewałem się natomiast większej ilości "cywilnych" główek, ale jest takich tylko pięć, pozostałe to standardowe głowy w hełmach od Warlorda. Bardzo podoba mi się rzeźba "żołnierza" w Zeltbahnie z Panzerfaustem i miną w ręce, a na dodatek jest ona inspirowana historycznym zdjęciem.



Czas na piątkę Hitlerjugend. Figurki odlane są w całości, bez możliwości wybrania głowy. Nie mam  z tym najmniejszego problemu, bo moim zdaniem rzeźby są naprawdę ciekawe i klimatyczne. Nie bardzo lubię figurki, które wkomponowane są w jakieś podstawki sceniczne czy fragmenty terenu, więc średnio podoba mi się jedynie leżący chłopiec, natomiast reszta bardzo przypadła mi do gustu. Na pierwszy rzut oka widać też, że to dzieci i młodzież i będą się wyróżniać na polu bitwy.


Następna w kolejce jest sanitariuszka z Bund Deutscher Mädel. Kolejna klimatyczna figurka odlana w całości. Fajne ma detale w postaci opaski na ramię, za dużego płaszcza i warkoczy wystających spod  zbyt dużej czapki. Na plecach ma tez plecak używany przez niemieckich żołnierzy w czasie pierwszej wojny światowej co jeszcze dodaje tej figurce charakteru.


Dwóch żołnierzy z  STG44 i Luftfaustem (o tym wynalazku dowiedziałem się dzięki temu zestawowi). Świetne modele z masą detali i różnych gratów na plecach. Dołączą do jakiegoś mojego oddziału weteranów jak będę grał na późną wojnę.


Oficjel z nsdap. Widać, że to nie wojskowy, ale do tematycznej rozpiski na 45 rok może się nadać. Do tego tułowia jest dedykowana głowa z dosyć pulchną twarzą.


Żołnierz z krumlaufem. Myślałem, że ten kawałek murku jest osobnym elementem i nie będę musiał go doklejać bo po prostu mi się nie podoba. Zresztą jaki jest sens strzelania zza takiej osłony skoro cały bok i tak jest odsłonięty? Prawdę mówiąc chyba utnę tą zagiętą lufę i zrobię z niego zwykłego leżącego żołnierza z STG,



Oprócz tego w zestawie było 20 laserowo wyciętych podstawek z HDF. W nowszych zestawach są już pewnie plastikowe.

Podsumowując jestem zadowolony z zakupu. Zależało mi głównie na Volkssturmie żeby na jakieś scenariusze w Festung Breslau i inne late war'y mieć klimatyczne inexpowe jednostki, ale z pewnością wykorzystam w jakiś sposób resztę figurek.Z figurkami nie ma też zbyt wiele roboty podczas przygotowania do malowania, nadlewki nie dają się jakoś szczególnie we znaki, a i ubytków nie zauważyłem.

13 komentarzy:

  1. Chyba jeden z lepiej zrobionych unboxingów jakie widziałem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, zawsze staram się dorzucić coś od siebie, a nie tylko fotki :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny zestaw na którego zakup się szykuję i dzięki recenzji wiem na pewno że są warci tego!
    No i te super wzory!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są zdecydowanie :) już pomalowałem pierwszą figurkę i była naprawdę przyjemna.

      Usuń
  3. Ciekawe te modele, końcówka wojny to naprawdę "wdzięczny" temat do modelowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już mamy we Wrocławiu stół w takich klimatach, to trzeba to wykorzystać :)

      Usuń
  4. ten z krumlaufem świetnie wygląda na długiej podstawce; ponadto ten rodzaj broni ma swoja zasadę - (o ile dobrze pamiętam) umożliwia strzelanie z oddziału, który jest down...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkleiłem go na długą podstawkę i rzeczywiście wyględa dobrze. Lufa zostaje, zwykłych STG mam dużo, przyda się jeden odmieniec. A jeśli jest jak mówisz to byłoby spoko, muszę to sprawdzić :)

      Usuń
  5. Dobry unboxing. Figurki są klimatyczne i całkiem fajne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry unboxing. Festung czeka aż ich rychło pomalujesz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Się malują, a potem będą strzelać faustami z okien :D

      Usuń
  7. Faktycznie naprawdę niezłe rzeźby tych figurek i klimatyczny zestaw =) Super unboxing!

    OdpowiedzUsuń